Note 4 (N910) e-mail alma Sorunu ve Çözümü

12.11.2016

Önceki gün Vodafone müşteri hizmetlerini aradığımızda direkt suçu telefona attığı ve Teknik Servise gösterin bizle ilgili problem değil dediği için bunlarla uğraştığımızı özellikle belirteyim.



NASIL ÇÖZÜLDÜ;

Dün akşam iş çıkışında Sim kartın alındığı Vodafone Cep Merkezine gittik, internet hizmetlerini bizden aldılar bir şey yapamıyoruz ile başlayan sonra müşteri hizmetlerini arama Vodafone Güvenli İnternet mi acaba sorun, Sim’i başka telefona takıncada aynı problem oluyor, problem Sim kartta veya bu hatta verilen özelliklerde bu işi çözün kardeşim Şikayetciyiz ile sonlanmakta zorlanan bir döngü

Neyse 🙂

Cep Merkezinde başka bir arkadaş telefonu aldı ve mobil veri ayarları ile ilgili bir şeyler yaptı ve düzeldi.

Halbuki ben internet sitesi üzerinden vodafone internet ayalarını Simden önce yüklemiştim ve değişen bir şey olmamıştı ama Simi değiştirdikten sonra bu işleme izin vermemişti.

Kıssadan hisse sorun Vodafone’nun kendi içinde yapmış olduğu bir saçmalıkta ama bunu asla kabul etmezler…

 

11.11.2016

Sorunlardan birinin de SIM Kart olabileceği dün akşam aklıma gelmişti. Çünkü arkadaş 4,5G’ye geçtiğinde telefonda çekmeme sorunu oluyordu arayanların ulaşamadığı oluyordu..

Telefona benim yaklaşık 3 ay önce almış olduğum Vodafone SIM Kart’ımı takınca e-mailler akmaya başladı mübarek, bizde dedikki sorun SIM Kartda imiş gittik Sim kartı değiştik ama sonuç yine hüsran 

Devam Ediyor (

Mail Sağlayıcıdan IP adresi blocklanmış olabilir mi?

)

mail sağlayıcı ile görüşüldü kontrolleri yapıldı herhangi bir kısıtlama yok…

+

Akşam telefonun şarjı tamamen bitmiş telefon açıldığında içindeki tüm e-mail adreslerinin silindiği görülmüş.

E-mail adresleri tekrar yüklenmiş öğle civarı aynı arıza tekrar ortaya çıkmış(10.11.2016).

Devam ediyor (

  • Batarya çıkarılıp bekletilip takıldıktan sonra düzelmesi ısınma problemi olabilir diyor ama şu anda takıp çıkarıldıktan sonra da düzelmiyor
  • Vodafone internet ayarları(APN) ve 4,5G ile alakalı olabilir
  • Telefon fabrika ayarlarına döndürülmesine rağmen sorun çözülmedi
  • Yaklaşık olarak İleri saat uygulmasından(1 Kasım) sonra olması
  • SIM Kart

İncelenecek;

http://www.smartmobilephonesolutions.com/content/how-to-fix-internet-android-mobile-data-connection

)

+
Vodafone hattı olan arkadaşımın enteresan bir problemini uzun uğraşlar sonucu bilgisayar dünyasının en temel sorun çözücü metodu ile çözebildim 🙂

Sorun: Kablosuz kapalı iken mobil veri açık olmasına rağmen e-posta alamamak.

Cevap: Telefonu kapat, bataryayı çıkar ve 10-20 sn. sonra tak ve aç 🙂

Neler yaptık da olmadı;

Bu gibi problemlerde öncelikle Senkr (Senkronizasyon) problemi akla gelir ama Senkr açık,

Ayarlar- Hesaplar – Eposta – menü (Sağ üst, dikey 3 nokta …) Sync açık ama çalışmıyor.

Her türlü şebeke modu değiştirildi…

Diğer tüm uygulamalar whatsapp mesajları, gmail, mesajlar çalışıyor hatta e-mail de gönderiyor ama e-mail alamıyor.